Teme de studiu

Precizări privind organizarea programului anual de studiu pe teme


Cine sunt, cine suntem?
(O explorare a naturii umane, a convingerilor şi valorilor noastre, a corpului uman, a stării de sănătate proprii şi a familiilor, a prietenilor, a comunităţilor şi culturilor cu care venim în contact, a drepturilor şi  responsabilităţilor noastre, a ceea ce înseamnă om.)

Când, cum şi de ce se întâmplă?
(O explorare a lumii fizice şi materiale, a univesrului apropiat şi îndepărtat, a relaţiei cauză-efect, a fenomenelor naturale şi a celor produse de om, a anotimpurilor, a domeniului ştiinţei şi tehnologiei.)

Cum este, cum a fost şi cum va fi  pe Pământ?
(O explorare a Sistemului solar, a evoluţiei vieţii pe Pământ, cu identificarea factorilor care întreţin viaţa, a problemelor lumii contemporane: poluarea, încălzirea globală etc.
O explorare a orientării noastre în spaţiu şi timp, a istoriilor noastre personale, a istoriei geogarfiei din perspectivă locală şi globală, a căminelor şi a călătoriilor nostre, a descoperirilor, explorărilor, a contribuţiei indivizilor şi a civilizaţiilor la evoluţia noastră în timp şi spaţiu.)

Cine şi cum planifică, organizează o activitate?
(o explorare a modalităţilor în care comunitatea, individul îşi planifică şi organizează activităţile, precum şi a universului produselor muncii şi, implicit, a drumului pe care acestea îl parcurg.)

Cu ce şi cum exprimăm ceea ce simţim?
(O incursiune a felurilor în care ne descoperim şi ne exprimăm ideile, sentimentele, convingerile şi valorile, îndeosebi prin limbaj şi prin arte.O incursiune în lumea patrimoniului cultural naţional şi universal.)

Ce şi cum vreau să fiu?
(O exporare a drepturilor şi a responsabilităţilor noastre, a gândurilor şi năzuinţelor noastre de dezvoltare personală. O incursiune în universul muncii, a naturii şi a valorii sociale a acesteia. O incursiune în lumea meseriilor, a activităţii umane în genere, în vederea descoperirii aptitudinilor şi abilităţilor proprii, a propiei valori şi a încurajării stimei de sine.)