sâmbătă, 15 februarie 2014


Dragi mămici, tătici, bunici!


 Ne-am bucurat pentru copiii care au ajuns cu bine la grădiniţă.
 Deschiderea celui de-al doilea semestru, sub semnul iubirii, a fost foarte plăcută.
S-a dovedit că aţi avut grijă de voi aşa cum v-am învăţat.  
Inimoşii sunt  sănătoşi, voioşi şi dornici de joacă.

Luni, 10. 02. 2014
  I-am şoptim la ureche "pe curând"  vacanţei prelungite de poznele zânei Iarna 
şi am alintat cu "bine te-am regăsit" grădiniţa care ne-a aşteaptat cu drag.
"Borcanul cu dulceaţă de vacanţă" a fost umplut cu mult drag de inimoşi.
Propoziţii corect formulate, cuvinte şi expresii deosebite folosite de cei mai mulţi.  
Andreea ne-a servit cu bombonele moi în formă de inimioară.
Ne-am amintit cântece de iarnă, dar şi cântece despre grădiniţă 
pe care le-am interpretat în cor cu multă bucurie executând mişcări sugerate de text.

Concluzia: am crescut şi la grădi ne-a plăcut.
NICI O LACRIMĂ. 
O uşoară timiditate la doi copii, timiditate care a dispărut total chiar de-a doua zi.
  
Marţi, 11. 02. 2014
Avem un nou coleg, Ştefan-Gabriel Butan
A păşit curajos printre inimoşi, s-a jucat prietenos şi ne-a făcut surpriză cu bombonele de ciocolată.
Ghici, ce formă au avut bombonelele?! ... Inimioară, desigur.

  Muntele a fost o temă interesantă, însă pe mulţi dintre inimoşi îi frământa ceaţa
"Un praf nu l-a lăsat pe tata să conducă maşina în siguranţă."
Aşa că, în locul lecturii după imagini "Iarna, la munte",  am observat ceaţa 
şi am văzut că nu e praf, ci apă sub formă de vapori în suspensie, 
aflată în straturile de aer de deasupra solului. 
Am văzut ceaţa deasupra Dunării. Deasupra apei, ceaţa s-a risipt ultima.
Am mai vorbit câte ceva despre ceaţă: e umedă, se ridică uşor când se încălzeşte, etc.
Observarea a fost realizată pentru astâmpărarea curiozitatăţii copiilor 
şi mai puţin pentru ca aceştia să şi exprime în cuvinte tot ce s-a discutat.
Apoi, poezia Marcelei Peneş, "Muntele", poezia pregătită de noi,
 a fost înlocuită instantaneu cu una atât de potrivită, "Ceaţa", de Mălina Cojal.
O poezie pe care noi ca educatoare ne-o propunem să o descoperim inimoşilor abia în grupa mare.
Vineri, toţi inimoşii care au fost prezenţi zilnic de la începutul săptămânii 
recitau poezia fără ajutorul educatoarei.

                             Ceaţa
                                de Mălina Cojal

          Praf de-argint îmi pare-ades,
          Ceaţa molcom plutitoare.
          Fel de fel de chipuri are,
          Nevăzute mâini o ţes.
          Seamănă a nori drumeţi,
          Uneori şi a nămeţi.
          Soarele ce-l văd urcând 
          O destramă în curând.
          O alungă subţiată
          Parcă nici n-a fost vreodată.
 






Vă recomadăm să folosiţi poezia ori de câte ori afară este ceaţă 
şi să discutaţi despre vaporii de apă.


Miercuri, 12. 02. 2014
Omul de zăpadă a fost bucuria inimoşilor. 
"Doamna, în curtea grădiniţei este un om de zăpadă. Dumneavoastră l-aţi văzut?"
Inimoşii au pus întrebări, 
au formulat propoziţii în descrierea unor aspecte specifice anotimpului de iarnă,
 au comparat bulgări de nea în desenul animat "Teletubbies",
au pictat după model un tablou "Mihăiţă şi omul de nea",
au audiat o poveste într-o poezie în lectura educatoarei, "Ţopăilă", 
au folosit cuvintele: zăpadă, nea, omăt/mare, mic, mijlociu/mai mare decât; mai mic decât şi mai mare decât.


Vivaldi ne-a oferit un moment de eurimie. Pe muzica lui "IARNA", 
am dansat fiecare după propriile sale simţăminte.

Joi, 13. 02. 2014
O zi la grădiniţă i-a făcut pe unii copii să întrebe: "Vizionăm Bobiţă şi Buburuză - O zi la grădiniţă?"
Ei bine, tema a fost un pretext să verbalizăm şi să conştientizăm unele reguli de convieţuire în colectiv.
Pentru exersare extinsă, am avut mai mult liber la joc. Aici, ne-am "împiedicat" puţin. 
Încă nu putem să ne jucăm prietenos mai mult de 15 minute. Avem şi noi o limită. 
Parcă doamna s-a cam întristat un pic. 
"O, o!", a exclamat Sara-Maria, când educatoarea a spus cam rece: "Stop joc! Gata! Facem PAUZĂ!" 
(Nu ne plac astfel de pauze. E drept că, uneori, se cer.)
Sara-Maria a continuat: "Se pare că am supărat-o. O, o!
Hai mai bine să strângem jucăriile aruncate pe jos."
Vorbele ei au rămas replica săptămânii.

Vineri, 14. 02. 2014
Grădina grădinăreilor este perioada copilăriei noastre de 3-5 ani pe care o trăim venind la grădiniţă.
Acum ne fabricăm cele mai frumoase amintiri. 

Am început cu sărbătoarea Sfântului Valentin. 
Inimioarele de ciocolată, învelite în poleială roşie,
dăruite de Ramonica ne-a înveselit limba şi cu cerul gurii.
Apoi, am fost numai buni de format grupe de obiecte cu un singur element 
şi de desenat peste model cifra 1 şi de relizat o tablă de şah în alb şi negru.
"Am gustat O inimioară."
"Am colorat cu UN creion"

"UNU-i Soarele pe cer,
Bine e la Soare.
Niciodată nu greşesc
La numărătoare."

"Hai să spune UNA,
Una este Luna."


***
Din motive tehnice, nu am reuşit să inserăm corect albumele foto.
Albumul cu fotografiile de la proiectul "Micul Prinţ" trebuie reinserat. 
Vă rugăm să aveţi încă puţină răbdare!
Vă mulţumim!


***
Am aşteptat pe blog  întrebările, ideile de noi proiecte, dar ele nu au venit.
În afară de proiect despre dinozauri propus de Filip, 
Sara-Gabriela a propus un proiect despre prinţi şi prinţese din poveste,
Sara-Maria şi Maria s-au gândit la inorogi şi sirene. 

Suntem răbdătoare. Mai aşteptăm şi alte idei.

O săptămână frummoasă împreună cu Bambi şi prietenii săi,
sub semnul iubirii care poate tot.
Amintiţi-vă să aveţi permanent cu voi "sticluţa cu răbdare" şi  "cutiuţa cu nobleţe".

Aurelia Cobzaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu