duminică, 10 martie 2013



"O CASĂ PENTRU FIECARE"
proiect educaţional

11- 15 Martie 2013

Luni, 11 martie 2013

Astăzi, la Întâlnirea de dimineaţă, copiii au răspuns unde locuiesc fiecare. 
Aşa că am folosit cuvintele: apartament, casă, adăpost.
Apoi, doamna educatoare ne-a citit o scrisoare de la RÂNDUNICA, mămică. 
Am folosit cuvintele: scrisoare, cutie pentru scrisori, poştaş. Fiecare dintre noi are acasă ca şi la grădiniţă o cutie pentru scrisori - cutia poştală. 

Scrisoare de la rândunică  
              de Elena Dragoş
 
Dragi copii, mi-e dor de voi
În curând voi fi - napoi.
Cuibul vechi am sa-l repar
să  îmi fac din nou cuibar.

Din cinci, sase oua mici,
Vor ieşi puii voinici.
Le voi da în cioc mâncare,
Rând pe rând la fiecare:

Gâze, muşte, viermişori,
Pân - or  creşte mărişori.
Şi-i voi învăţa zboare
Dimineaţa pe răcoare.

Eu spun de pe acum.
Că mă pregătesc de drum.
Dar să nu afle pisica !
Vă sărută – „ RÂNDUNICA” .

Am întrebat unde este Rândunica acum. Aşa ne-am amintit că sunt ţări unde e cald când la noi este frig, că rândunelele sunt foarte sensibile la frig şi că nici mâncare nu se găseşte iarna pe la noi. Astă toamnă, când noi am venit prima dată la grădiniţă, rândunelele se pregăteau de plecare şi au plecat înainte de a se face foarte frig. Nu ştiam că le este dor de noi. Nici nu ştim cum de ne cunoaşte. Dar asta e o altă poveste, a spus doamna.

Am observat cuiburile de la geamul clasei noastre, în "Atelierul educatoarelor" şi ne-am amintit activităţile de săptămâna trecută legate de mămica Rândunică.

Ne-am jucat; unii copii au participat la actvitatea de engleză. Am vizionat un film de desene animate: cei trei purceluşi.
 Am aflat că trebuie să ne construim case trainice pentru a fi protejaţi de pericole.

Am jucat un joc în care am exersat formule de salut, propoziţii de "mirare, strigare şi întrebare", dar şi orientarea spaţială. Am bătut la uşă. Am aşteptat să ni se deschidă. Am salutat. Am invitat şi am fost invitaţi înăuntru. A fost distractiv pentru că ne-am inspirat de la un film cu Teletubbies. 



Pentru zilele următoare avem de adus la grădiniţă un pet de 2 litri  gol în care a fost apă  şi incolor.   


 Marţi, 12 martie 2013

Astăzi am discutat despre adăposturile prietenilor noştri Pisi, Azorel, Martinel, Rândunica.
Am folosit cuvinte: cuşcă, bârlog, cuib, vizuină, coteţ, culcuş în jocul "Spune, unde locuieşte."
Am dansat. Am repetat cântece şi poezii despre grădiniţă, ploaie, soare, ghiocel, mama, rândunica. Ne-am jucat liber în grupuri mici. 
Am colorat şi am desenat cuşca lui Azorel.
Roxi ne-a prezentat un cuib comod cu un puişor gălbior, bălai ca Soarele şi ... cuminte, cuminte ca şi Roxi. A lăsat petul la grădiniţă. 
Pentru azi a plouat, am cântat un cântecul 
              
PLOAIA (muzica: Petre Ţiporfei)

Pic, pic, pic,
Cine-i oare, cine?
Pic, pic, pic
Iată ploaia vine.

Pic, pic, pic,
Vine pe furiş.
Pic, pic, pic,
Pe acoperiş.


Pic, pic, pic,
Printre rămurele.
Pic, pic, pic,
Şi pe floricele.

Pic, pic, pic,
Ba o simt şi eu.
Pic, pic, pic,
Pe năsucul meu.

Pentru mâine ne gândim la cum se construieşte o casă. 
Să aveţi spor la cântat şi la gândit!



 Marţi, 13 martie 2013

Astăzi, am discutat depre cum se costruişte o casă. 
Am folosit cuvinte:arhitect, topograf, fundaţie, zidar, electician, instalator, faienţar, canalizare, ţevi, tâmplar, aranjament inerior, acoperiş, cărămizi, tâmplărie, sticlă
Am văzut pe ecranul mare  cum se face un vas din sticlă, cum se construieste o casă, un bloc.
Oamenii sunt foarte pricepuţi. Construiesc case împreună. În ECHIPĂ.
Ne-am jucat de-a arhitecţii si am desenat un plan al unei case.

Astăzi, am primit şi un computer pe care să îl folosim chiar noi şi am aranjat interiorul unui apartament. A fost amuzant, chiar dacă pentru unii copii,  folosirea săgeţilor pe tastatură e încă un mister. O aventură este întotdeauna binevenită.  


Mâine ne vom ocupa de mijloacele de transport şi construcţie a casei.  

Miercuri, 14 martie 2013

Azi, după Întâlnirea de dimineaţă, ne-am jucat cu cercurile, cu piesele jocului LOGI II - piese în formă de cerc (discuri). 
Am făcut cunoştinţă cu Mate şi am luptat cu balaurul. Ne-a ajutat educatoarea.

Un moment neplanificat, spectacolul "Hansel şi Gretel", un spectacol muzical,  ne-a răsturnat palnurile aşa că despre roţile mijloacelor de transport vom discuta mâine. 
Ne aşteaptă şi o poveste legată de ROŢI. Pentru că am început un nou capitol la ŞTIINŢE: FORME GEOMETRICE: cercul, pătratul, triunghiul. 

Pe mâine, cu drag.





Vineri, 15 martie 2013


Am observat cum îşi construiesc adăposturile, unele vieţuitoare: Rândunica, Ursul, Vulpea.
Am vorbit despre mijloacele de transport care e ajută să construim casele.
Am povestit "Roţi diferite" de V. Suteev şi am desenat cercuri colorate. ROATA este o invenţie extraordinară. Se pot face atâtea lucruri folosind roata. Ne-au arătat o musculţă, un arici, o broscuţă şi un cocoş. 
Am făcut mişcare, multă mişcare şi ne-am jucat liber. 

Aşa am încheiat un proiect interesant "O casă pentru fiecare".



Pe săptămâna viitoare!
Un weekend plin de bucurii!
Educatoarele şi INIMOŞII

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu