duminică, 8 decembrie 2013



Bună ziua, tuturor!

             A fost o săptămână plină de neprevăzut. 
Am început prin a face urare de mulți ani României 
şi am terminat prin a ne bucura de sosirea nevăzută a lui Moş Nicolae, 
dar și de povestea pruncului Iisus care nu adună pe toți în jurul bradului pentru a-i sărbători Nașterea.

Am exersat în mod deosebit:
- deprinderea de a lipi: întinde pasta de lipit pe partea potrivită a elementului de lipit; 
potrivește-l în pagină după model;
- deprinderea de a colora într-un spațiu dat
respectând modelul (asta numai pentru cei care doresc să atingă o performanță);
- deprinderea de a folosi corect pensula și vopselele colorate;
- deprinderea de a audia un cântec în interpretare instrumentală și corală: Imnul național al României.

Ne-am luat la revedere în mod oficial de la Toamnă și Lunile de toamnă


 Am salutat Iarna și mai ales luna Decembrie!


 Am stabilitat împreună cu Inimoșii mesajele săptămânii.
După ziua orașului nostru, Galați, prima zi a lui Decembrie a sosit cu ziua țării noastre, România.
 Așa că am găsit cel mai potrivit mesaj: "La mulți ani, România!", 
iar subiectul următor însăşi România.
Iarna calendaristică a sosit, dar abia acum ea coboară dinspre munte. 
Abia din noaptea de 21 decembrie, cea mai lungă noapte din an, 
putem spune că Iarna se așează deplin pe meleagurile noastre.
De aceea am ales ca titlu pentru noul nostru proiect :

„SOSEŞTE IARNA ÎN ŢARA MEA”



 Suntem destul de mici să vorbim prea mult despre 1 dec 1918, Marea Unire 
şi sărbătoarea de la Alba Iulia şi din toată ţara. Însă destul de mari să vorbim despre ce am văzut la televizor sau cu ochii noștri la Parada Militară. La Bucureşti, militarii au trecut pe sub Arcul de Triumf. 






















 
 Am observat steagul României, frumosul tricolor și ne-am amintit că anul trecut, de ziua României, 
am lucrat la grădiniţă cu mare grijă un tricolor minunat din hârtie colorată lucioasă. 
Am aflat atunci că aracetul este o pastă de lipit pe care o întindem cu pensula. 
(vezi în arhiva blogului nostru  Fotografii .... diverse activități)

Noutatea în acest an a fost Stema țării. 
Am luat acasă cuvinte noi: acvilă, bour, Țara Românească, Moldova, Oltenia, Transilvania, Dobrogea.
Cel mai mult ne-au plăcut delfinii care sunt pe stema Dobrogei. Delfinii sunt atât de frumoşi.
Am aflat că Filip și Ramonica iubesc foarte mult marea 
și asta vară s-au desprins cu greu de pe nisipul ei.

Am ascultat imnul țării noastre, " Deșteată -te române!"





















 "Doamnaaa, tu vorbeşti serios? Chiar ar trebui să ţin altfel carioca? Păi merge şi aşa."
 "Ai dreptate, e mult mai ușor ușor."
Se întâmplă și la una din casele mai mari ... Nu ne rămâne decât să invocăm "Sfânta RĂBDARE". 

Pentru că cele trei culori sunt peste tot am hotărât să scriem numele țării în trei culori, 
după modelul educatoarei. Pentru fiecare silabă, o culoare. 
Începem cu albastru, culoarea de lângă lancea steagului.









Grea trebuşoară să respecte regula tricolorului pe silabe chiar şi cu modelul în faţă. 
 Uite, e mai frumos așa!

 "Ro-mâ-ni-a! Mie chiar îmi place să respecte o regulă. 
Nici nu a fost greu pentru că am avut modelul în față."

 A urmat Harta României.
Am vorbit despre chipul țării noastre: munți, dealuri, câmpii și luni; 
izvoare, râuri, râul Siret şi râul Prut, fluviul Dunărea, bălţi, lacuri, lacul Brateş şi Marea Neagră.
 Toate sunt desenate cu semne diferite: 
linii de tot felul, culori special alese pentru fiecare formă de pământ - școlarii spun forme de relief - . 
Sara-Gabriela adoră hărţile. A desenat o hartă acum câteva zile. 
Vom desena și noi săptămâna care vine: harta sălii noastre de grupă. 
Până atunci, să vedem cum am pictat jucând iar jocul "Pensula călătoare".


 Noi am început jocul în bucăţele, iar doamna educatoare a terminat. 
Mult prea mărunt pentru noi, dar cât se poate de incitant.





























 Am avut timp printre atâtea activități să mergem și la Supermarket.




 Iarna, în ţara mea soseşte şi frumoase sărbători religioase. 
Când am observat stema țării, am văzut în ciocul acvilei o cruce 
şi am aflat că majoritatea românilor sunt creştini.
Creştinii cred în Dumnezeu. Nu am avut întrebări, așa că doamna educatoare a trecut mai departe 
şi ne-a amintit de Sfântul Nicolae, mult îndrăgit de noi toţi pentru că nu învaţă să fim GENEROŞI. 
Povestea Sfântului Nicolae am ascultat-o ​​​​și anul trecut. Ştim că Moşul vine la copiii buni şi cuminţi. 
Anul acesta, doamnă educatoare ne-a spus că și noi putem fi Moș Nicolae dacă putem fi GENEROȘI.
O fetiță de la noi din grupă a împărțit cu toți copiii bomboanele ei preferate. 
Asta înseamnă că a fost GENEROASĂ.

Am văzut fotografii din activitățile de anul trecut: cum am lucrat ghetuța pentru Moș Nicole, 
cum ne-am lustruit ghetuțele 
și cum le-am găsit dis-de-dimineață încărcate cu dulciuri de la Moș Nicolae. 
(vezi în arhiva blogului nostru  Fotografii .... diverse activități )
Am depănat cu plăcere amintiri. "Eu am stricat ghetuţa cum am ajuns acasă."
Nu-i nimic, la anul vom lucra alta la fel. 
Acum am pregătit o ghetuţă pentru părinţi. Copiii vor fi pentru ei chiar "Şi noi putem fi Moş Nicolae." 
Cel mai ușor este să lipim niște fulgi de nea pe ghetuța desenată 
și decupată de bunele noastre educatoare.
Am introdus șiretul prin orificiul gata pregătit. Cu fundiţa a fost mai greu, dar ne-a ajutat doamna.












































 Am fost atât de ocupați să putem fim generoși dacă am uitat 
să lăsăm pantofiorii de schimb lustruiţi în sala de grup atunci când am plecat acasî de la grădiniţă.
Dar, ce să vezi? Moş Nicolae nu sa dezminţit nici de date aceasta. 
Vineri dimineață, Moș Nicolae, așa cum ne-a obișnuit, a lăsat câte o ciocolată în pantofiorii de schimb al fiecărui copil. El însuşi a aşezat încălţămintea în sala de grupă. Pantofiorii stăteau cuminţi în semicerc, mulţumitori şi bucuroşi de dulce gust al ciocolatei.























 Am cântat și am dansat și ținem minte ca la anul să împumutăm ghetele lui bunicul dacă poartă 49.
 
A urmat povestea Naşterii lui Iisus. Am fost curioşi să vedem imaginile.
  

 


În continuarea proiectului "SOASEŞTE IARNA ÎN ŢARA MEA",
pregătim serbarea cu ocazia Sfintelor sărbători ale Crăciunului.
Numărăm cu plăcere zilele până la serbarea noastră de Crăciun 
așa cum le-am numărat până la întâlnirea cu Moș Nicolae.
Ne ajută calendarul cu buzunarele lui Moş Crăciun.
Acolo am așezat câte o frunză a Toamnei pentru fiecare zi care a trecut,
nu înainte de a puncta ziua de 6 decembrie, când am așteptat pe Moș Nicolae, apoi
ziua de 14 decembrie când vom desfășura Serbarea de Crăciun
și ziua de 24 decembrie când va veni mult aşteptatul Moş Crăciun.

Nu vom uita să împodobim bradul,
vom învăţa colinde şi ne vom bucura de povestea lui Moş Crăciun.
Bucuraţi-vă împreună cu noi.

Aurelia Cobzaru 

3 comentarii:

  1. Ce activitati minunate! Nu e de mirare ca Sara vine cu multa placere la gradinita. Iar noi ne bucuram sa vedem pozele si povestirea minunata ce le insoteste.
    Nicoleta Arghiri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sara este interesată de tot ce e frumos. Zilele acestea cantam amandoua la colind pe doua voci, iar Sara a si sesizat armonia sunetelor. A suspinat de plăcere si s-a exprimat in cuvinte: "Ce frumos sună. Mai faceţi aşa."

    RăspundețiȘtergere
  3. Sara face să ni se pară atât de uşoară activitatea la catedră.

    RăspundețiȘtergere