sâmbătă, 8 martie 2014


Săptămâna 03. 03. 2014- 07. 03. 2014

" Fiecare pui, are mama lui... "
Ne-am întâlnit cu Primăvara, ne-am amintit informaţia despre necuvântătoarele sălbatice şi cele domestice în cadrul jocului didactic "Fiecare pui are mama lui" după care, fiecare inimos a vorbit despre mămica lui: cum se numeşte, ce preferinţe are şi cum se manifestă iubirea dintre ei...





























Subiectul "mama" a fost abordat şi în ziua următoare din perspectivă literară. Nu memorarea în sine a versurilor a fost importantă ci intuirea muzicalităţii textului, întîlnirea cu marele clasic al literaturii noastre, chiar dacă, deocamdată, numele lui nu are rezonanţă în inimioarele copiilor. 
S-a "citit" poezia care, pentru o mai bună înţelegere, a fost ilustrată. Astfel s-a respectat o particularitate a vârstei copiilor şi anume gândirea lor concretă.

"Cea mai scumpă de pe lume" 
de Nichita Stănescu
Spune-mi care mamă-anume
cea mai scumpă e pe lume?
Puii toţi au zis de păsări,
zarzării au zis de zarzări,
peştişorii de peştoaică,
ursuleţii de ursoaică,
şerpişorii de şerpoaică,
tigrişorii de tigroaică,
mânjii toţi au zis de iepe,
firul cepii-a zis de cepe,
nucii toţi au zis de nucă,
cucii toţi au zis de cucă,
toţi pisoii, de pisică,
iară eu, de-a mea mămică.
Orice mamă e anume
cea mai scumpă de pe lume!































Ca nişte artişti veritabili am colorat sferele mici, pline cu iubire, prin îmbăiere. Asta a presupus multă răbdare şi pricepere. La ce ne folosesc micile sfere? Veţi vedea....











































La "Ştiinţe" ne-am întâlnit cu scăunelul răsturnat. Nu ştiţi cine este? Ehei! Este o cifră. Adică reprezentarea grafică a numărului "4". Dar 4? Patru este o mulţime cu patru elemente! Aşa... am numărat, am raportat cantitatea la număr şi am identificat cifra corespunzătoare. Asta cu ajutorul materialului mărunt din lumea Primăverii. Şi-am mai descoperit ceva.... O scară! Cum, ce fel de scară??? O scară numerică în sens crescător. Se construieşte de la stânga spre dreapta şi de jos în sus. Ia priviţi:







































Sferele mici, pline de iubire, le-am înşirat frumos pe fire....
Brăţări pentru mămici făcute de pitici!


Hmm! Arată chiar frumos!
Firul acesta este cam jucăuş dar îl prind eu acuş, acuş!



Iată ce frumos se naşte brăţărica mea dacă lucrez la ea cu iubire...


Ce atelier de creație e aici!
A! Cine a zis că băiețeii nu se pricep??? Mie chiar îmi iese!















Ce-o să-i mai placă mamei mele!!!
Iată! Și a mea este foarte frumoasă!




Sferele acestea se cam rostogolesc dar eu știu să le stăpânesc! Ehei! Cel mai greu este să te stăpâneşti pe tine însuţi! Ştiu eu ce spun!




Iată... o minune de brățară pentru a mea mamă.
Sunt de-a dreptul încântat de ce am realizat!!!

Operațiune migăloasă dar cu bine la capăt scoasă!







Darurile-s pregătite. Am lucrat cu spor și drag și-am să trec al casei prag pentru mama pregătit...
Cât sunt de frumoase!!!
 Mami, mami, ce surpriză ți-am pregătit!



Da, doamna Ina și doamna Aurelia sunt responsabile de tot ce se întâmplă. Ele sunt "şefele"...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu