miercuri, 10 octombrie 2012

Saptamana 08 - 12 octombrie 2012



Dragi mămici, bunici, tătici


         Săptămâna trecută am vizitat grădiniţa şi am vorbit mult despre ceea ce se întâmplă la grădiniţă. Ne-am jucat şi am lucrat: Fundiţa fetiţei / Ciupercuţa / Melcul / am ascultat povestea „Spre grădiniţă”, am cântat cântecelul „Bună dimineaţă, dragă grădiniţă”, „Grădiniţa de copii plină e de jucării”...
  Săptămâna aceasta nu jucăm și lucrăm cu: „Jucăriile din sala de grupă”:  
- observăm jucăriile din sala de grupă
- mergem unul după altul în jurul jucăriilor preferate
- exersăm orientarea în spațiu și vorbim despre poziții spațiale: înăuntru, afară 
- desenăm linii colorate în jurul unei jucării preferate
- ascultăm povestea "Cocoșul și culorile"
- experimentăm unelte de scris: carioci colorate

  În fiecare zi, după micul dejun, are loc „Întâlnirea de dimineață”.
  Ne așezăm pe covor sau pe scăunele în semicerc și exersăm:
- salutul
- identificăm ziua
- suntem atenţi cine lipseşte 
- completăm rubrica "Meteo"
- stabilim ce facem toată ziua
- educatoarea are un mesaj al zilei 
- stabilim împreună o regulă a zilei 

Mesajul zilei

Luni  
Jucăriile din sala de grupă,
copiii Mă așteaptă la joacă zi de zi.

Marţi Jucăriile din sala de grupă, copiiisuntcu mine zi de zi. Miercuri Raza soarelui, să știi Colorează jucării. Joi Eo plăcere să auzi, copii, Glas vesel de jucării. Vineri Am GRIJA de JUCARII Nu le stric nicicând, copii. Regula zileiLuni: Ascult ce mi se spune. Marţi: Ascult şi fac ce mi se spune. Miercuri: Am grija de mine. Joi: Am grija de colegii mei. Vineri: Am grija de jucăriile noastre. Poveşti / Poezii / cântece / Jocuri 

                                                        Cocoșul și culorile

                                                                                   de V. Suteev

Sara (Alex, Ştefan etc.)  a desenat un Cocoş, dar a uitat să-l coloreze.

A plecat cocoşul la plimbare.
-          De ce umbli așa necolorat, sa mirat Câinele?!

Cocoșul sa privit oglinda apei și a văzut că, într-adevăr, câinele avea dreptate.

-          Nu te necăji, ia spus câinele. Mergi la culori. Ele te vor ajuta.

Cocoșul ajunge la Culori și le roagă:
-          Culori, culori, vă rog, ajutați-mă!

-          Bine, a zis culoarea Roşie, şi ia colorat creasta şi bărbia.

Culoarea Albastră ia colorat coadă.

Culoarea Verde ia colora aripile.

Culoarea galbenăia colorapieptul.

-  Iată, acum ești un adevărat Cocoș, a spus Câinele!
- Vă mulţumesc, dragele mele culori!

Coloraţi şi voi, copii, acest Cocoş.

                                                          Iepurașul de pluș

                                                      poveste terapeutică (Aurelia Cobzaru)

Astăzi, dis-de-dimineaţă, am văzut un Iepurăş de pluş, singur, într-o vitrină de magazin. Toate celelalte jucării au fost cumpărate de o grădiniță de copii. El nu a vrut să fie cumpărat pentru că se temea de grădiniță și de copii, de educatoare și de îngrijitoare. A preferat să rămână singur. Acum însă se simte foarte trist. Singurătatea este bună 3 minute. Apoi se face urâtă, foarte urâtă.

― Sunt trist pentru că sunt singuri în această vitrină. S Munc de ImI treaca Privesc la urât de îngrijire Copiii merg la Grădiniță. Ce frumos cântă ei:  „Grădinița de copii /  Plină e de jucării /  Păpușele, ursuleți / Mașinuțe, tot ce vreți. / Dimineața-n zori de zi / Vezi mulțime de copii / Cum vin veseli, fericiți / Și de lucru pregătiți.”  Mi-ar plăcea să merg cu ei.

― Hei, copii, luați-mă și pe mine cu voi!

Dar copiii, de mână cu părinţii lor, nu îl aud pe Iepurăş. Copiii sunt departe și vocea Iepurașului nu ajunge până la urechile lor.

Iepurășul, după mai multe încercări, mai strigă o dată:

― Hei, copii, luați-mă și pe mine cu voi!

          Copiii au intrat în grădiniţă. Părinţii se grăbesc la serviciu. Ei singur cum iubesc foarte mulți copii și nu vor să-și lase singuri în casă așa este Iepurășul de pluș vitrina unui magazin. Singuri, copiii ar fi triști ca și iepurașul. De aceea, părinții i-au adus la grădiniță unde sunt mulți copii și multe jucării. Educatoarele ştiu multe jocuri, cântece, poezii şi poveşti. le arată  copiilor cum să picteze, cum să deseneze și cum să modeleze plastilină și hârtii fel de fel. La grădiniţă, copiii nu pot rămâne trişti mai mult de trei minute pentru că se despart un timp părinţilor lor.

            Dar Iepurășul de pluș singur într-o vitrină de magazin, cum să scape de tristețe?!
(se cer soluţii de la copii).
Eu am trecut pe acolo şi i-am simţit tristeţea. Am intrat în magazin și l-am cumpărat. L-am adus la grădiniţă să se joace cu noi.
― Bună ziua, dragi copii Inimoşi! Aurelia, îți mulțumesc pentru că ai fost atentă și ai simțit tristețea mea. Îţi mulţumesc că m-ai adus la grădiniţă. Împreună cu copiii nu mă pot plictisi! Mereu e ceva de a juca sau de lucru. Îmi place cum cântaţi voi: „Grădiniţa de copii”. Vă rog să mă învățați și pe mine:  „Grădinița de copii /  Plină e de jucării /  Păpușele, ursuleți / Mașinuțe, tot ce vreți. / Dimineața-n zori de zi / Vezi mulțime de copii / Cum vin veseli, fericiți / Și de lucru pregătiți.”

        Am atins inimioara să vă spun povestioara. Am atins o rază de soare să vă tregătesc și alte povestioare.


                 Cum pot c rește aripile de î ngerași 


                                 poveste terapeutică (Aurelia Cobzaru)

Într-o zi, după masa de prânz am întâlnit niște îngerași (se folosește momentul zilei în care copilul se pregătește pentru somn),

Ei se numeau: îngeraşul Alex, îngeraşul Sara, … (se numesc toţi copiii care le spunem povestea). Jocul lor preferat era „de-a zborul spre cer”. De aceea și doreau să le crească aripile mari puternice să poată zbura cât mai sus, spre cer.

― Când vreţi să vă crească aripile, ar fi bine să zâmbiţi. Cu cât veți zâmbi mai mult, cu atât aripile voastre vor crește și mai mult, vor fi și mai puternice și veți zbura cât mai sus, spre cer.

Îngeraşii: Alex, Sara … au zâmbit şi zâmbesc şi acum. Au aripi mari, puternice și ajutate să zboare cât mai sus, spre cer. 

„Somn ușor, vise plăcute!
Îngerii vin pe tăcute
să te păzească 
cu aripa îngerească .”


„La plimbare” – adaptare după „La pădure”

Câte unul pe cărare
Încet, mergem la plimbare.
Uite sus și uite jos,
Cer senin și drum frumos!

Fluturi mici de jucării
Să zburăm ca ei, copii.
Uite sus și uite jos,
Cer senin și drum frumos!

Ursulețul meu de plus
Mormăie şi-i jucăuş.
Uite sus și uite jos,
Cer senin și drum frumos!

A venit un iepurăș
Sare sprinten drăgălaş.
Uite sus și uite jos,
Cer senin și drum frumos!

Un pitic atât de mic
Merge și el că-i voinic.
Uite sus și uite jos,
Cer senin și drum frumos!

Avem multe jucării 
Mergem pe vârfuri, copii.
Uite sus și uite jos,
Cer senin și drum frumos!

Câte unul pe cărare
Ne-ntoarcem de la plimbare.
Cu toţii ne odihnim,
Și de prânz ne pregătim!

2 comentarii: