duminică, 7 octombrie 2012

A început un nou an școlar



 A început cu bine un nou an şcolar.


Din 17 septembrie, o mulțime de bobocei grădinărei 
se luptă să devină din ce în ce mai curajoşi.
Unii au cedat, alţii s-au adaptat foarte repede. 
Cei mai mulţi încă cercetează atent lumea grădiniţei.
Şi debutanţii grupei de Inimoşi experimentează CURAJUL. 
Părinţi îngrijoraţi, grădinărei înlăcrimaţi, 
educatoare vibrând la toate aceste emoții, 
aşa au fost primele trei săptămâni de grădiniţă.
Le urăm grădinăreilor Inimoşi,  
părinţilor şi bunicilor 
SĂNĂTATE și RĂBDARE!

Începând din 17 septembrie 2012, am format echipă 
cu d-na prof. Ina Paraschiv, 
o bună colegă și un bun prieten al copiilor.

Toate gândurile bune 
sunt îndreptate cu prietenie către voi toţi, dinspre 
aurelia Cobzaru şi Ina Paraschiv


Primele fotografii - Prima activitate cu plastilină
"Boabe pentru păsarele"

Un adevărat experiment - accentul se pune pe acțiunea copiilor asupra plastilinei 
şi pe observarea proprietăţilor ei.
Plastilina e colorată. E roşie.
Se încălzește și se face moale când o frămânți în mâini.
Ia forma pe care o vrei tu.
Ne-a pătat mâinile. E unsuroasă.
Ce facem?! Ne-am cam murdărit și nu ne place!


Startul a fost unul foarte bun.

 Bobiţe cât mai mici să le poată ciuguli păsărelele.

 Nu vreau să așez boabele pe un carton de forma unei frunze.
De ce să fac asta?


 Stai să vezi ce bob uriaş mi-a ieşit!
Cum ai făcut?
 Atenție, sunt murdar și nu mă simt bine!
 Şi eu sunt murdar.
Dar, spune-mi, nu l-ai văzut pe bunicul meu?

 Bucuria trebuie împărtăşită.

 Joc de mișcare "La pădure"
Să mergi unul după altul și să faci mișcări sugerate de textul cântecului ...
zonă de activitate complicată atunci când ai 3 ani abia împliniţi 
sau când încă nu eşti lămurit de ce eşti tu la grădiniţă.  
Îmi va rămâne în minte un băiețel care a întrebat atât de candid: 
"Doamna, de ce sunt eu aici?" 
Tot el, ori de cîte ori intra un adult în sala de grupă, întreba: 
"Nu l-ai văzut pe bunicul meu?" cu ochişorii plini de speranţă 
că în clipa următoare ușa se va deschide și va intra el, bunicul.

La pădure

Când am fost noi la pădure,
Tra, la, la, la, la.
Am cules la fragi și mure
                                       Tra, la, la, la, la                                         
Uite-aşa, uite-aşa,
Tra, la, la, la, la.
Uite-aşa, uite-aşa,
Tra, la, la, la, la.
(copiii imită culesul fragil și al murelor 
- într-o mână au un coș, se apleacă ușor și cu cealată mână culege)

Şi era un iepurăş;
Sărea sprinten dăgălaş.

Erau multe păsărele;
Ne-ntreceam în zbor cu ele.

Pomi cu vârful până-n nori;
Îi bătea vântul ușor.

Ce-a mai fost, vom spune mâine.
Acum, rămâneți cu bine!


 Pentru cei mai mulți mișcarea este o distracție.


De ce să mergem ca piticul?
Ce idee mai are și educatoarea aceasta?!
Mihaela o ascultă și merge ca piticul. Hai și noi!
 Pare interesant. (Pofta vine mâncând.)
 Cu trenul e mai bine.
Aici, oamenii mari se țin numai de joacă.
Pare atractiv. 
 Şi totuşi, Aurelia, nu l-ai văzut pe bunicul meu?

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu