marți, 23 februarie 2016




https://sites.google.com/site/povesteapreferata/home/soricelul-si-creionul




Șoricelul și creionul
                                              de Vladimir Suteev

Pe masa lui Sănducu (Răducu, Robert, Mariei etc.) se afla un creion.
Odată, când Sănducu dormea, pe masă s-a urcat un Șoricel.
A văzut creionul, l-a înhățat și l-a târât în vizuina sa.

 - Dă-mi drumul, te rog, - s-a rugat Creionul. Ce nevoie ai tu de mine?
Sunt din lemn și nu mă poți mânca. 

- Am să te rod! - a zis Șoricelul.
Mă mănâncă dinții și trebuie să rod tot timpul ceva.
Uite așa! - și Șoricelul l-a mușcat dureros pe Creion.
 
- Au!, - a țipat Creionul. Dacă-i așa,
lasă-mă să mai desenez pentru cea din urmă oară ceva,
apoi faci ce vrei cu mine.
 
- Fie! - s-a învoit Șoricelul - desenează!
Dar apoi, oricum, am să te rod bucățele, bucățele. 

A oftat din greu Creionul și a desenat un cerc. 

- Asta-i brânza? - a întrebat Șoricelul. 

- Poate fi și brânza - a zis creionul și a desenat încă trei cerculețe mai mici. 

- Da, sigur că-i brânza,
iar astea sunt găurile din ea - și-a dat cu părerea Șoricelul. 

- Pot fi și găuri, - a zis Creionul, și a mai desenat încă un cerc mare. 

- Ăsta-i un măr! - a strigat Șoricelul. 

- Poate fi și un măr - a răspuns Creionul, și a mai desenat câteva cerculețe,
uite așa: alungite. 

- Știu, ăștia sunt cârnăciori! - a început să chițăie șoricelul, lingându-se pe bot. Hai, isprăvește mai repede, mă mănâncă îngrozitor dinții.

- Așteaptă o clipă - a zis Creionul. 
Și, când a început să deseneze două unghiuri, Șoricelul a început să țipe: 
- Asta seamană cu o pi... Stai! Nu mai desena! 
Dar creionul desenase deja mustățile lungi ... 

- Dar asta- i o adevarată pisică! - a chițăit Șoricelul înspăimântat.
Ajutor! - și s-a năpustit în vizuina sa. 

De atunci Șoricelul n-a mai scos capul de acolo. 
Iar creionul lui Sănducu mai trăiește și astăzi, numai că a rămas mic, mic de tot.

****


https://sites.google.com/site/povesteapreferata/home/soricelul-si-creionul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu