luni, 28 ianuarie 2013


 Principalele activităţi de LUNI, 28 ianuarie 2013

 Pe parcursul unei zile, copiii au cu mult mai multe jocuri şi activităţi propuse de educatoare sau de ei înşişi.
 Vă vom prezenta doar activităţile şi jocurile proiectate pentru exersarea unor comportamente proiectate   care sunt stipulate în programa pentru învăţământul preşcolar.

În fiecare dimineaţă jucăm jocurile: "Astăzi este ..." şi facem prezenţa cu ajutorul etichetelor pe care cred că le au şi copiii pe frigider, sau pe un panou metalic.
În fiecare zi punem mare accent pe deprinderile de autoservire: bem apă, ne spălăm pe mâini, folosim toaleta, ne îmbrăcăm şi ne dezbrăcăm singuri. Vestea bună este că toţi copiii pot să facă toate acestea cu excepţia dezbractului bluzelor şi a potrivirii şosetelor sau dresurilor. Avem de aşteptat până în iarna anului viitor.
Vestea cea bună este că toţi copiii vor şi chiar reuşesc să mănânce singuri.

Azi am cântat în dialog un cântec din folclorul copiilor.
Le-am spus că am învăţat acest cântec de la bunica mea care îl ştia de la bunica ei care îl ştia de la bunica ei ... (toate bunicile au bunici) aşa că nu se mai ţine minte cine a compus cântecul. Poate că nici nu sună aşa cum a fost născocit, compus,  şi fiecare a schimbat câte ceva aşa cum am făcut şi noi astăzi.

Versurile ultimei strofe din cântec erau astfel:  "Păsărica-i mulţumeşte / Şi la geam îi ciripeşte."
Pentru a cânta în dialog am transformat versurile la persoana I şi am personificat pasărea.
Copiii au cântat pe versurile următoare:

Stă la geam o păsărică
            din folclorul copiilor

POVESTITORUL
Stă la geam o păsărică
Cip, cip, cip!
Şi se uită la Ionică
Cip, cip, cip!
Cip, cip, cip!
Cip, cip, cip!

IONICĂ
Vino, păsărică mică
Cip, cip, cip!
Să-ţi dau boabe şi pâinică.
Cip, cip, cip!
Cip, cip, cip!
Cip, cip, cip!


PĂSĂRICA
Ionică-ţi mulţumesc!
Cip, cip, cip!
Şi la geam îţi ciripesc.
Cip, cip, cip!
Cip, cip, cip!
Cip, cip, cip!

Am repetat  sunetele muzicale: DO, RE MI, FA SOL, LA, SI în ordine suitoare şi coborâtoare şi am auzit că în cântecelul nostru sunt doar 2 sunete: SOL şi MI. Am ascultat sunetele muzicale cântate la vioară şi am încercat să zărim INIMA viorii.


Am jucat jocul "Colorează cum îţi spun." Copiii au colorat în ritm propriu, dar  în ordine impusă (fata, căciula, geaca şi pantalonii, ghetele, mănuşile, punga cu boabe, păsările, boabele, copacul, cerul şi pământul) prin regula de joc "Fetiţa hrăneşte vrăbiuţele în timpul iernii".

Ţineţi cont de experimentul pentru părinţi
Aşteptăm comentariile dumneavoastră.
Apreciem pe cei interesaţi de blogul inimoşilor.

Vă mulţumim!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu