marți, 29 ianuarie 2013

Bună seara!

După micul dejun, toaleta, prezenţa, jocurile libere şi "Astăzi este ...", i-am întrebat pe inimoşi ce am făcut ieri împreună. S-a lăsat liniştea. După insistenţele mele, Diana a răspuns mirată de o aşa întrebare: "Ne-am jucat." "Aşa este, dar ce jocuri am jucat, cu ce ne-am jucat". Linişte. "Ce intrument muzical am folosit ieri la joc?". Liniste. Părea că nici n-a fost. "La ce am cântat ieri cu arcuşul şi ...". "La chitară" a răspuns Alex. "Da, da la chitară", a spus şi Sara.
Doamne, ce o fi spunând copiii aceştia acasă?! ... Mai ales acum când nici nu sunt întrebaţi.
Aştept în continuare impresii. Dacă doriţi confidenţialitate, puteţi să ne scrieţi pe adresa inimoșilor de gmail.


Astăzi am făcut un experiment pentru a vedea cum se transformă apa în aburi.
Am observat apa în toate stările ei de agregare. Am reţinut că aburii sunt tot apă în altă formă. Sunt uşori, plutesc şi când întâlnesc ceva rece se transformă din nou în picături de apă, apă care curge, nu are miros, nu are culoare, ia forma vasului în care o pui. Când e foarte frig, apa se transformă în gheaţă.
În bucătărie, avem un aparat mare în care apa îngheaţă: frigiderul; un aparat la care mama fierbe apa: aragazul, dar şi cana electrică. La frigider şi, mai ales la aragaz, umblă doar oamenii mari pentru că noi, copiii, vom folosi le vom folosi când vom ajunge ceva mai înalți decât frigiderul pentru a putea vedea perfect ceea ce facem acolo. Altfel, orice greșeală poate produce dezastre. Focul nu e de joacă. Ne ardem. Doare foarte tare. Pielea se înroşeşte, ustură şi se infectează. Trebuie să punem spirt imediat şi să mergem la medic. Uneori, arsura e atât de mare încât nu se mai poate face nimic.

Experimentul a fost motivant pentru copii. Aceştia au pus multe întrebări.


Am cântat cântecelul  învâţat ieri amintindu-le copiilor că nu cunoaştem cine l-a compus.
Apoi, am compus împreună o poezie  "Fulgul de nea". Cu un "picur" de zăpadă în palmă, am formulat întrebări a căror răspunsuri au ajutat să "facem" o poezie.

Fulgul de nea
             Aurelia Cobzaru şi Inimoşii

Azi am prins în palma mea
Un fulg alb rece, de nea.
Să mă joc cu el am vrut,
Dar îndată a dispărut.
I-a fost cald şi s-a topit;
Strop de apă a devenit.

Ne-am jucat şi liber, am repetat cântecele învăţate. Teo a propus să cântăm cântecele şi să recităm poeziile pentru Moş Crăciun. Am vizionat filmuleţele cu Nouky.

Cum se face apa caldă?



Puteţi să vizionaţi filmuleţul înainte de culcare şi să discutaţi despre baia de seară.

Filmuleţ  pentru Sara Gabriela care cântă la xilofon şi pentru toţi ceilalţi Inimoşi


De mâine, urmează proiectul JOCUL COPIILOR, IARNA, proiect la propunerea copiilor care cuprinde activităţi la grădiniţă (miercuri, joi, vineri), dar şi acasă (sâmbătă, duminică).

Cu bine! Pe mâine!

Aurelia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu